Het is heel belangrijk om de pers goed en veel in te lichten. Vertel vooral in de pers, waar u mee bezig bent, waarom u dit werk doet en wat het doel is. De eerste alinea van een persbericht moet altijd antwoord geven op de vragen: wie doet wat wanneer, waarom en hoe, en dat liefst in één zin! U kunt ook een interview aanvragen bij een plaatselijke of regionale krant. Zorg bij concrete informatie, bijvoorbeeld bepaalde activiteiten dat details, als tijden, plaats en datum, duidelijk zijn. Bespreek dit vooraf uitgebreid in de commissie!
Voor een persbericht in de dagbladen of de huis aan huisbladen kunt u ook een journalist vragen of hij een artikel wil schrijven. In deze bladen kunt u beter de oproep voor gastgezinnen achterwege laten, omdat we op zoek zijn naar christelijke gastgezinnen, die achter het doel staan: lichamelijk aansterken en de kinderen in aanraking brengen met het Woord van God.
Hoe vaker je dit werk in het nieuws brengt, hoe bekender het project wordt. Dit kan voor vele vormen van financiële of materiële sponsoring nuttig zijn!
In de bijlagen zijn voorbeelden van een “bedelbrief” en een persbericht bijgevoegd. De teksten zijn natuurlijk altijd aan te passen aan uw eigen plaats en situatie.