Voorbereiding:
1. Hoe kwam u op het idee om met dit project mee te doen?
O Een andere Werkgroep, n.l……………………………
O Krant, welke……………………………………………
O Tijdschrift, welke………………………………………
O Radio/ Televisie
2. Hoe was de informatie van het LWHT tijdens de voorbereiding
O Goed O Matig O Slecht
O Wij willen de volgende keer graag meer informatie over
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
3. Hoe vonden jullie de samenwerking met het LWHT en de coördinator.
O Goed O Matig O Slecht
Waarom …………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
4. Hoeveel mensen zaten er in de stuurgroep/ kerngroep?…………………………………
5. Is de samenstelling van de stuurgroep tijdens het project nog verandert?……………
Zo ja, had deze verandering te maken met de aard van het project of zijn/ haar taak.
Kunt u dit toelichten?……………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
6. Hoe waren de taken verdeeld?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
7. Voelde iedereen zich thuis in zijn/ haar taak en functioneerde deze taakverdeling goed?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
8. Hoe hebben jullie gastgezinnen geworven?
O Kerkbladen O Persoonlijk contact O Anders, n.l……………………
Hoeveel gastgezinnen hadden jullie?……………………..
9. Hoe hebben jullie de gastgezinnen voorbereid?
O Handleiding O Gastouderavonden O Bezoek
O Andere activiteit……………………………………………
10. Uit welke kerk(en) komen jullie werkgroepleden, medewerkers en gastgezinnen?
………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………
11. Hoeveel vrijwilligers hadden jullie buiten de stuurgroep om?………………………
Bij welke taken/ activiteiten werden deze ingezet?…………………………………
………………………………………………………………………………………….
12. Wat vonden jullie van het draaiboek? Was er voldoende informatie Ja/ Nee
Zo nee, wat misten jullie?
…………………………………………………………………………………………
Gaf het draaiboek voldoende praktische tips en is het draaiboek overzichtelijk?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
13. Welke acties hebben jullie ondernomen voor fondswerving?
O Huis aan huiscollecte O Kerken O Sponsorloop O Bedrijven
O Fancy Fair O Benefit concert
O Anders, n.l……………………………………………………………………
Welke actie waren zeer succesvol en welke juist niet?
………………………………………………………………………………………
14. Is er een geldoverschot en hoeveel ongeveer?………………………………………
15. Was het moeilijk om een activiteitprogramma voor de kinderen te maken? Kregen jullie hiervoor voldoende aanbiedingen?
………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
16. Hadden jullie ook tolken uit jullie eigen omgeving om te helpen?…………………
17. Hebben jullie gebruik gemaakt van het bijbelprogramma uit het draaiboek of hebben jullie een eigen bijbelprogramma gemaakt?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
Verblijf van de kinderen
18. Wat was jullie algemene indruk van de kinderen m.b.t. gedrag, achtergrond, conditie
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
19. Hoe was jullie contact met de kinderen? Hadden jullie veel communicatieproblemen?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
20. Hoe was het contact van de kinderen met hun gastgezin in het algemeen?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
21. Hoe was het contact van de leerkracht(en) met de kinderen?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
22. Was de leerkracht goed voorbereid op haar taak en kon ze deze taak aan?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
23. Hoe was het contact van de leerkracht met het gastgezin?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
24. Hoe was het contact van de tolk met de kinderen?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
25. Was de tolk goed voorbereid op haar taak en kon ze deze taak aan?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
26. Hoe was het contact van de tolk met het gastgezin?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
27. Hoe was de samenwerking tussen leerkracht en tolk?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
28. Hoe was de samenwerking tussen leerkracht en werkgroep?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
29. Hoe was de samenwerking tussen tolk en werkgroep?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
30. Hebben jullie de indruk dat dit project en het verblijf bij jullie ook aan de verwachtingen van de begeleiders voldeed?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
31. Hoe was het contact van de leerkracht met de gastgezinnen van de kinderen
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
32. Hoe was het contact van de tolk met de gastgezinnen van de kinderen.
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
33. Heimwee. Als de kinderen of begeleiders heimwee hadden, kon hier dan over gepraat worden of was communicatie de oorzaak en/ of het probleem?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
34. Zijn er nog zaken waar kinderen en/ of begeleiders beter op voorbereid moeten worden?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
35. Hoe hebben jullie de gastgezinnen begeleid tijdens het verblijf van de kinderen?
O Gastouderavond(en) O Aanwezigheid van een stuurgroeplid tijdens halen of brengen van de kinderen.
O Telefonische bereikbaarheid van contactpersoon gastgezinnen
O Nieuwsbrief
O Anders…………………………………………………………………………………
36. Wat hebben jullie gedaan ter bevordering van de zorg en de begeleiding van de kinderen?
O Wekelijks een bespreking met leerkracht en tolk over hoe het met de kinderen ging
O regelmatig aanwezig zijn van Stuurgroepleden bij activiteiten, zodat zij de kinderen ook goed kennen.
O Goede bereikbaarheid en beschikbaarheid van contactpersoon gastgezinnen en de tolk.
O Anders…………………………………………………………………………………
37. Hoe vonden jullie je eigen activiteiten programma, achteraf bekeken?
O Goed O Te druk O Te weinig
Waarom?………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
38. Hoe was de begeleiding van LWHT/ Coördinator tijdens het verblijf van de kinderen?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
De reis:
39. Zijn er zaken die je graag toegevoegd zou zien aan het draaiboek m.b.t. het reizen?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
40. Heeft de st. Kindness jullie komst goed voorbereid en begeleid? Wat kan verbeterd worden?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
41. Kregen jullie voldoende informatie voor en tijdens de reis van het LWHT of Kindness? Waar zouden jullie evt. meer info over willen hebben?:
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
42 Hoe verliep de samenwerking met de meereizende werkgroep?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
43. Hebben jullie nog ideeën hoe deze projecten in Wit-Rusland beter voorbereid kunnen worden?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
44. Hebben jullie nog ideeën voor het LWHT hoe het werk in Nederland beter begeleidt en voorbereid kan worden?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
45. Hebben jullie verder nog suggesties, opmerkingen, aanmerkingen? Alles is welkom
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
Alvast heel hartelijk dank voor het invullen van dit evaluatieformulier
Landelijke werkgroep Hulp Tsjernobylkinderen